دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» عید مبعث مبارک!

عید مبعث مبارک!

عید مبعث 1402 چه روزی است؟

عید مبعث یکی از مهم ترین جشن های مذهبی در اسلام است که به مناسبت برگزیده شدن پیامبر اسلام، محمد (ص) به عنوان پیامبر واحد الهی، برگزار میشود. این رویداد به عنوان یکی از پنج رویداد مهم اسلامی شناخته میشود.


بعثت پیامبر اسلام، محمد (ص)، به عنوان پیامبر و رسول خدا، به طور رسمی در تاریخ ۲۷ رجب اتفاق افتاد. در این روز، پیامبر اسلام در سن ۴۰ سالگی، هنگامی که در غار حرا بود، جبرئیل از طرف خدا آمد و وی را به عنوان پیامبر انتخاب کرد. این رویداد به عنوان مبعث شناخته میشود و جایگاه ویژه ای در تاریخ اسلام دارد.


بعد از برگزیده شدن به عنوان پیامبر، محمد (ص)، شروع به انتشار پیام خداوند کرد و از مردم خواست که به اسلام روی آورند . او پیام های اسلامی را به مردم منتقل کرده و آنها را به ترک بت پرستی و پرستش خدای یکتا فرا میخواند. او همچنین اخلاق و اصولی را که مطابق با تعالیم الهی بودند، به جامعه اعلام کرد و مردم را به پیروی از آنها تشویق میکرد.


بعثت پیامبر اسلام، محمد (ص) میتواند به عنوان نقطه عطفی بزرگ در تاریخ اسلام و گسترش این دین در دنیا به حساب آید، زیرا از آن زمان به بعد، اسلام به عنوان مهم ترین دین جهان شناخته شد و پیروان زیادی جذب این دین شدند.


در ایران، این رویداد به عنوان یکی از اعیاد رسمی تعطیلی تجلیل میشود و در تاریخ ۱۷ رجب (مصادف با پنجشنبه 19 بهمن 1402) به عنوان روز مبعث یاد می شود. مردم ایران در این روز به دسته های مذهبی، مساجد و اماکن مقدس مراجعه کرده و از این روز مهم استقبال میکنند.


علاوه بر فعالیت های مذهبی، مردم ما به مناسبت روز مبعث به انواع فعالیت های فرهنگی، هنری و خیریه نیز مشغول می شوند. علاوه بر این، ممکن است مردم در این روز از فرصت استفاده کنند تا با دوستان و خانواده خود دیدار کنند و با یکدیگر از مراسمات دینی و فرهنگی لذت ببرند.


در سراسر ایران، این روز به شکل های مختلفی جشن گرفته می شود، از جمله مراسم های دینی در مساجد و اماکن مذهبی، توزیع غذا و صدقه به نیازمندان، همایش ها و نمایشگاه های فرهنگی و هنری و سایر فعالیت های مرتبط با این روز مهم.


در مجموع، مبعث به عنوان یکی از رویدادهای مهم دینی و فرهنگی در کشورمان ایران، جشن گرفته می شود و فرصت خوبی برای مردم است تا به یادآوری اهمیت و ارزش های دینی و اخلاقی این موضوع پرداخته و از فعالیت های مختلف لذت ببرند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده